GERAKKAN KUASA PENGGUNA SIRI 1 (12.5.2016)

RUANG BICARA : ASPIRASI ANAK MUDA

Ruang Bicara :SEMANGAT AZAM TAHUN BAHARU

Selasa, 5 April 2016

MEGA FESTIVAL : FESTIVAL FESYEN & MAKANAN TERGEMPAK 2016 SASAR 100,000 PENGUNJUNG #YusufAzmi #AnakMuda

Kuala Lumpur: Kira-kira 100,000 pengunjung disasarkan menghadiri Mega Festival Fesyen dan Makanan Islam 2016 di tapak Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS), Sabtu dan Ahad ini.

Presiden AMIM, Yusuf Azmi berkata, karnival bermula 10 pagi hingga 10 malam itu sudah menarik minat lebih 400 pempamer fesyen dan makanan serta beberapa pemaju perumahan sebagai nilai tambah.

Jenama yang menyertai karnival ini termasuk pengeluar tudung Naelofar Hijab, Zara Zya, Atita Haris, Azad Jasmin, My Usrah Gallery, Iman Boutique, Rated Apparel serta jenama baru di pasaran tempatan.

Lebih menarik, 300 pengunjung terawal karnival yang dianjurkan Persatuan Anak Muda Islam Malaysia (AMIM) dan 21 Legacy Event Management itu bakal diberikan baucer wang tunai yang boleh digunakan di gerai pempamer selain cenderahati.

“Karnival ini juga sebagai sokongan AMIM kepada kumpulan Gen Y dalam menguruskan acara besar. 21 Legacy Event Management adalah syarikat dianggotai mahasiswa muda masih menuntut di universiti,” katanya pada sidang media, hari ini.

Turut hadir, Penasihat AMIM, Abdul Halim Ikhsan; Pengurus Operasi 21 Legacy Event Management, Amzry Abd Rahman; Penolong Pengurus Projeknya, Muhamad Syamil Mohd Sauffi dan pelakon, Iqram Dinzly.

Amzry berkata, pihaknya turut menyediakan skuad yang akan memantau harga termasuk menu makanan pada karnival itu bagi memastikan pengunjung tidak terbeban.

“Harga sewa untuk gerai pempamer fesyen hanya RM1,500 manakala bagi gerai pempamer makanan RM500. Kami memang nak pengunjung berbelanja dengan harga murah dan disebabkan itu memberikan tawaran sewa lebih murah berbanding biasa.

“Sebenarnya penyertaan untuk pempamer sudah peuh namun jika permintaan untuk vendor gerai pempamer masih tinggi, kami mungkin boleh sediakan antara 20 hingga 30 tempat lagi,” katanya

Talian hotline 014 5208913 turut dibuka untuk sebarang maklumat lanjut mengenai Mega Festival Fesyen dan Makanan Islam 2016.

Iqram Dinzly pula berkata, antara rakan artis turut sama menyokong dan akan hadir di festival itu termasuk Sham Kamikaze, Sandra, Ippo Hafiz, Nomad, Zara Zya dan Atita Haris.

Mega Festival Fesyen dan Makanan Islam ini juga disokong Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan (KPDNKK), Persatuan Anak Muda Islam Malaysia (AMIM), Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Yayasan Patriot Negara Malaysia (YPNM).

Sumber - http://www.hmetro.com.my/node/127799

Tiada ulasan:

Catat Ulasan